تبلیغات
کنکور هنر - درک عمومی هنر1

:درباره وبلاگ

:آرشیو

:پیوندها

:پیوندهای روزانه

:صفحات جانبی

:نویسندگان

:آخرین پستها

:ابر برچسبها

:نظرسنجی

آماروبلاگ

کنکور هنر مشاوره مجازی تلگرام

سبک های هنری...
  منبع:http://fa.wikipedia.org  

جنبش هنری یک جریان و حرکت هنری است که تحت تاثیر تحولات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و یا عوامل دیگر شکل می‌گیرد و برای مدتی گروهی از هنرمندان را به تفکر و عملکرد مشابه می‌کشاند. این جنبش‌ها بسته به بنیان و زمینه‌های به‌وجود آورنده و توسعه‌دهندهٔ آن‌ها می‌توانند کوتاه‌مدت یا نسبتاً پایدار باشند. همچنین جنبش‌های هنری ممکن است در یک منطقهٔ جغرافیایی خاص و تنها در یک رشتهٔ هنری رایج شوند یا به‌صورت فراگیر بخش وسیعی از دنیای هنر را تحت تاثیر خود قرار دهند.

محتویات

هنر قرون وسطایی

هنر قرون وسطایی (Medieval art)

هنر رنسانس

هنر سده‌های ۱۶ تا ۱۸



هنر نوگرا

هنر نوگرا یا هنر مدرن (Modern art)



هنر معاصر

هنر معاصر

  • استاکیسم (Stuckism) بین‌المللی: ۱۹۹۹ - تاکنون
  • دیوارنگاری (Graffiti)
  • تصویروشعر (IMMAGINE&POESIA) بین‌المللی: ۲۰۰۷ - تاکنون
  • هایپررئالیسم (Hyperrealism) آمریکا و اروپا:2000







  • هنرهای تجسمی

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد




    Esfahan Craftsman Art.jpg

    هنرهای تجسمی که به آن گاهی هنرهای بصری یا دیداری نیز گفته می‌شود، آن گروه از هنرهای مبتنی بر طرح است که مشخصاً حس بینایی را مخاطب قرار می‌دهند. هنرهایی چون نقاشی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، طراحی، عکاسی، گرافیک، طراحی صنعتی، معماری و طراحی داخلی و همچنین هنرهای مشتق از آن‌ها از این دسته‌اند.

    هنرهای تجسمی با هنرهای نمایشی، شنیداری و کلامی و دیگر انواع هنر متفاوت است، هر چند این تقسیم‌بندی چندان محکم نیست.

    در حال حاضر و در کاربرد کنونی، هنرهای تجسمی شامل هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی است، هنرمند تجسمی به‌شخصی اطلاق می‌گردد که در زمینه هنرهای زیبا، هنرهای دستی و هنرهای کاربردی فعالیت می‌کند.

    هنرهای تجسمی

    اگردوست دارید که با هنر بیشتر آشنا شوید، باید تمام جنبه‌های مختلف آن را در نظر بگیرید. هنرعلاوه بر تقسیمات کلی، زیرمجموعه‌ها و گروه‌های کوچکتری نیز دارد. برخی هنرها در حوزه نوشتاری قرار دارد مانند شعر و داستان که ذات اصلی خود را به خوبی به مخاطب میفهماند و برخی هنرها مانند هنرهای تجسمی و بصری نیاز به درک و فهم دارد. یک نویسنده برای نشان دادن اثر خود به مخاطب از کلمه و جملات استفاده می‌کند و می‌تواند به خوبی با مخاطب خود ارتباط برقرار کند اما هنرمند هنرهای بصری باید امیدوار باشد که مخاطب منظور آنرا به خوبی درک کرده باشد. وقتی یک شعر یا داستان خوانده می‌شود تمام افراد از مسن تا جوان یک برداشت را دارند و به خوبی منظور را درک می‌کنند. یکی از مزیت‌های هنرهای بصری این است که تمام افراد از مسن تا جوان برداشت‌های متفاوتی را دارند. یکی از معایب هنرهای بصری این است که بعضی اوقات مخاطب محو شکل و خطوط و رنگ می‌شود و از مطلب اصلی که هنرمند می‌خواهد در اثر خود به مخاطب نشان دهد دور می‌شود.



    منبع: http://fa.wikipedia.org/wiki/


    آرامگاه کورش بزرگ

  • CyrustheGreatTomb 22057.jpg

    آرامگاه کورش بزرگ که گور کورش دوم هخامنشی نام گرفته به کورش بزرگ یا کورش کبیر است، ساختمانی بی‌پیرایه ولی با معماری بی همتا، در فاصله نزدیک به یک کیلومتری جنوب غربی کاخ‌های پاسارگاد است. آرامگاه کورش بزرگ، کانون پژوهشهای ایران باستان این بنا از همه سوی دشت مرغاب پیداست، به‌ویژه اگر از سوی جنوب غربی از راه باستانی گذر کنیم و از تنگه بلاغی اندر دشت شویم، نخستین چیزی که نگر کشی می‌کند آرامگاه کوروش است. این اثر در سال ۲۰۰۴ تِرسایی (میلادی) به عنوان زیر مجموعه پاسارگاد با شماره ۱۱۰۶ در میراث جهانی یونسکو نگاشته شده‌است.

    از دیرینه‌ترین ستایش‌های وابسته به آرامگاه کورش می‌توان به ستودن آریستوبولوس یکی از همراهان اسکندر مقدونی در لشکرکشی‌اش به قلمرو هخامنشیان نام برد که بدست آریان در کتاب آناباسیس اسکندر بدین گونه نگاشته شده‌است: بخش‌های پایینی آرامگاه از سنگ‌هایی تشکیل شده بود که به شکل مربع بریده شده بودند و در کل یک قاعده مستطیلی شکل را تشکیل می‌دادند. بالای آرامگاه یک اتاق سنگی بود که یک سقف و یک در داشت و به قدری باریک بود که یک مرد کوتاه قد به‌سختی می‌توانست داخل اتاق شود. در داخل اتاق یک تابوت طلایی وجود داشت که پیکر کورش را در داخل آن قرار داده بودند. یک نیمکت نیز با پایه‌هایی از طلا در کنار تابوت قرار داشت. یک پرده بابلی پوشش آن (احتمالاً نیمکت) بود و کف اتاق نیز با فرش پوشانده شده بود. یک شنل آستین‌دار و سایر لباس‌های بابلی روی آن قرار داشتند. شلوارها و جامه‌های مادی در اتاق یافت می‌شد، بعضی تیره و بعضی به رنگ‌های دیگر بودند. گردن‌بند، شمشیر، گوشواره‌های سنگی با تزیینات طلا و یک میز نیز در اتاق بودند. تابوت کورش بین میز و نیمکت قرار داشت. در محوطه آرامگاه یک ساختمان کوچک برای روحانیون وجود داشت که وظیفه نگهداری آرامگاه کورش را بر عهده داشتند.


  • منبع: http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87:%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C


  • نقاشی های میکل آنژ در کلیسای سیستین...





    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    مختصات: ۴۱°۵۴′۱۱″ شمالی ۱۲°۲۷′۱۶″ شرقی نمازخانه سیستین ((به لاتین: Sacellum Sixtinum)‏; (به ایتالیایی: Cappella Sistina)‏) از مکانهای اقامتی رسمی پاپ در واتیکان است. این بنا بیشتر بخاطر معماری و تزئینات فرسکوی هنرمندان رنسانسی همچون میکل آنژ، ساندرو بوتیچلی، پیترو پروجینو، پینتوروچیو و دیگران مشهور است. میکل انژ ۱٬۱۰۰ متر مربع از سقف نمازخانه را در سالهای ۱۵۰۸ تا ۱۵۱۲ میلادی و تحت قیمومیت پاپ ژولیوس دوم نقاشی کرد. نقاشی‌های سقف و بویژه اثر قضاوت نهایی(میکل آنژ) (۱۵۳۵–۱۵۴۱) از نمودهای بارز هنر نقاشی میکل آنژ است.



    نامگذاری

    نمازخانه نام خود را از پاپ سیکتوس چهارم گرفته‌است. وی از ۱۴۷۷ تا ۱۴۸۰ اقدام به بازسازی ساختمان قدیمی تر کرد. در این دوره هنرمندانی همچون ساندرو بوتیچلی، پیترو پروجینو و دومنیکو گیرلاندایو به خلق فرسکوهایی که زندگی موسا و مسیح را به تصویر می‌کشید پرداختند. این نقاشی‌ها در ۱۴۸۲ به اتمام رسیدند[۱] و سیکتوس چهارم در ۱۵ اگوست ۱۴۸۳ انجام نخستین مراسم عشای ربانی را برای عروج مریم عذرا در کلیسای سیستین جشن گرفت.



    آفرینش آدم

    آفرینش آدم نقاشی معروفی از میکل آنژ است که بر روی سقف نمازخانه سیستین دیده می‌شود. این اثر که چهارمین قاب بر روی سقف مشبک این کلیسا است، به سال ۱۵۱۱ میلادی توسط میکل آنژ، نقاش، پیکرتراش، معمار و شاعر ایتالیایی کشیده شده‌است.

    آفرینش آدم (۱۵۱۱ میلادی) اثر میکل آنژ، فرسکو ۲۳۰×۴۸۰ سانتیمتر

    در آفرینش آدم، یکی از داستان‌های انجیل از کتاب آفرینش دیده می‌شود که در آن خدا با دمی حیات بخش به آدم زندگی می‌بخشد.

    با کمی دقت می‌توان از نیمه راست تصویر، برشی عرضی از مغز انسان با جزئیاتی قابل توجه را تشخیص داد که نشان دهنده تسلط بالای نقاش بر آناتومی بدن انسان است. این اثر به همراه سایر بخش‌های کتاب آفرینش (پیامبران، ساحره لیبیایی، زاخاریاس و...) بر روی سقف کلیسا در دهه هشتاد میلادی بازسازی شدند.